tag:blogger.com,1999:blog-21411358770025251042024-03-13T17:26:41.449+02:00ANARCHY ARCHIVESΓια το χτες, το σήμερα και το αύριο της αναρχικής σκέψης και δράσης.pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comBlogger118125tag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-70079668405421721022014-07-23T20:57:00.000+03:002014-07-23T21:08:41.249+03:00Ο Επαναστατικός Αγώνας του Νίκου Μαζιώτη
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΑΖΙΩΤΗ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ
Εξουσιοδοτώ τη συνήγορό μου Δάφνη Βαγιανού, που με εκπροσωπεί, να διαβάσει τα παρακάτω στο στάδιο της ακροαματικής διαδικασίας όπου ζητείται η απολογία των κατηγορουμένων στο ειδικό δικαστήριο των φυλακών Κορυδαλλού που έχει συστηθεί για να δικάσει την υπόθεση της οργάνωσης Επαναστατικός Αγώνας, της οποίας pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-81449846673680965132014-05-17T00:23:00.001+03:002014-05-17T00:47:44.001+03:00Ρένος Αποστολίδης: Η αναρχία
Κείμενο του Ρένου Αποστολίδη στο περιοδικό "Δαυλός", τεύχος 17, Μάιος 1983.
pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-24751167074690620292014-03-30T18:41:00.002+03:002014-03-30T18:51:36.306+03:00Xρόνης Μίσσιος
"Η κρίση που περνάμε, είναι πολυεπίπεδη, δεν είναι μονάχα οικονομική. Oυσιαστικά είναι κρίση αξιών και χρεοκοπίας του λογοκρατούμενου και τεχνοκρατικού πολιτισμού μας. Τους κινδύνους για την οικολογική κρίση, πια, του πλανήτη, δεν τους αμφισβητεί κανείς, και όλο και περισσότεροι άνθρωποι συνειδητοποιούν την ανάγκη να στρατευτούν σε τέτοιου είδους προσπάθειες για να σώσουν ή να βελτιώσουν το pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-36791817523444331852014-03-16T15:08:00.001+02:002014-03-17T02:14:34.843+02:00Για τη Μισθωτή Eργασία
«Ο Παπαλάγκι έχει τόσα επαγγέλματα όσες είναι οι πέτρες μέσα στη λίμνη. Κάθε πράξη του την κάνει επάγγελμα. Είναι ωραίο να φέρνει κανείς μια φορά νερό από την πηγή, ακόμη και περισσότερες φορές την ίδια μέρα. Όποιος όμως πρέπει από την ανατολή μέχρι την δύση του ηλίου και κάθε ημέρα ξανά και κάθε ώρα, όσο φτάνει η δύναμή του, να κουβαλάει συνέχεια νερό - αυτός τελικά θα πετάξει με οργή τον pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-34206164360140235032014-03-14T17:04:00.001+02:002014-03-16T15:17:00.908+02:00O Φρίντριχ Νίτσε και οι αναρχικοί του επίγονοι
“Το μυστικό να μαζέψετε την μεγαλύτερη σοδιά,
την μεγαλύτερη χαρά της ύπαρξης είναι το ζην επικινδύνως,
στις παρυφές του ηφαιστείου.
Χτίστε τις πόλεις στο Βεζούβιο!
Στείλτε τα πλοία σας σε ανεξερεύνητες θάλασσες!
Ζήστε σε πόλεμο με τους όμοιους σας και με τον εαυτό σας”
Φρίντριχ Νίτσε
Ο Γερμανός Φρίντριχ Νίτσε γεννιέται στις 15 Οκτωβρίου του 1844 pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-44400263684860745422013-07-13T14:49:00.003+03:002013-12-19T02:14:38.577+02:00Θεσσαλονίκη: Ιούνιος 2003-2013
Συμπληρώνονται εφέτος 10 χρόνια από την σύνοδο Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης τον Ιούνιο του 2003 στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για ένα σημαντικό γεγονός που αφήνει και μέχρι σήμερα τα ίχνη του. Η κατάσταση την οποία βιώνουν σήμερα οι άνθρωποι που ζουν στον ελλαδικό χώρο οφείλεται σε μεγάλο βαθμό ΚΑΙ σε εκείνη τη συνάντηση.
Η μεγάλη παρουσία αγωνιζόμενων ανθρώπων στο μπλοκ των αναρχικών και των pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-22207952740738380152013-07-13T14:04:00.002+03:002013-12-19T02:14:26.685+02:00Η μικρή-μεγάλη ιστορία των καταλήψεων στην Ελλάδα
“Ποτέ τα σπίτια των ανθρώπων δεν ήταν τόσο κοντά και οι άνθρωποι τόσο µακριά”
Με
τα λόγια αυτά ξεκινάει ένα από τα αναρτημένα κείµενα στο µπλογκ τής
κατάληψης του κτήµατος Πραπόπουλου στο Χαλάνδρι. Και είναι πραγµατικά
αυτό που περισσότερο θα µπορούσε να απεικονίσει τη σηµερινή εικόνα των
µεγαλουπόλεών µας, αλλά και το κίνητρο μερικών ανθρώπων που αναλαµβάνουν
να την άρουν, επιχειρώνταςpAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-79122271552125800502013-06-24T14:03:00.001+03:002015-06-24T22:01:12.461+03:00Αναρχισμός και Μεξικανική Επανάσταση
«Δοξασμένη
η στιγμή να αντικρίζει κάποιος έναν ολόκληρο λαό να ορθώνεται. Δεν
είναι πια κοπάδι από πρόβατα καψαλισμένα από τον ήλιο, ούτε αξιοθρήνητο
πλήθος καρτερικών σκλάβων. Είναι ορδή από εξεγερμένους που ρίχνεται να
κατακτήσει τη γη. Και η γη ξαναβρίσκει την περηφάνεια της, γιατί τούτη
τη φορά επιτέλους είναι άνθρωποι που την πατούν».
Ρικάρδο Φλόρες Μαγόν, «Το Δικαίωμα pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-31315276970750770412013-06-24T12:48:00.001+03:002013-12-19T02:14:02.632+02:00Οι αναρχικοί και η Μεξικανική Επανάσταση: Praxedis G. Guerrero
Το κείμενο είναι του Dave Poole, από το Cienfuegos Press Anarchist Review No. 5, 1978 και η Μετάφραση-Απόδοση έγινε από τον Αναρχικό Πυρήνα ΞΑΝΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
«Είναι προτιμότερο να πεθαίνεις ορθός από το να ζήσεις γονατιστός»
Ο Praxedis Gilberto Guerrero γεννήθηκε στις 28 Αυγούστου 1882 στο Los Altos de Ibarra, στην πολιτεία Guanajuanto και ήταν ο έκτος γιος μιας πολύ πλούσιας pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-84710144589999496612013-02-02T13:27:00.004+02:002014-03-16T15:17:58.503+02:00Οι αναρχικοί και η Μεξικανική Επανάσταση: Librado Rivera
Το κείμενο είναι του Dave Poole, από το Cienfuegos Press Anarchist Review No. 5, 1979 και η Μετάφραση-Απόδοση έγινε από τον Αναρχικό Πυρήνα ΞΑΝΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
Από τους πολλούς συντρόφους και συνεργάτες του Ricardo Flores Magon, ο Librado Rivera ήταν σαφώς ο κοντινότερος. Η επαναστατική τους σχέση κράτησε είκοσι χρόνια, συναγωνιζόμενη αυτή των Durruti και Ascaso, και έληξε μόνο με το pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-5408155591950019572012-08-05T15:13:00.010+03:002014-05-17T00:45:39.579+03:00Τεκτονισμός και Αναρχισμός
Γράφει ο Ανδρέας Χρ. Ριζόπουλος:
Μερικές εισαγωγικές διευκρινίσεις είναι ίσως απαραίτητες πριν ξεκινήσει το κυρίως κείμενο. Καταρχάς ο τίτλος δεν είναι ούτε περιοριστικός, ούτε καθοριστικός συγκεκριμένης ιστορικής πορείας. Είναι απλώς περιγραφικός. Το κείμενο δεν αποσκοπεί ούτε στην πλήρη κάλυψη αλλά ούτε και σε αξιολογική εκτίμηση. Απλώς παρουσιάζει ιστορικά στοιχεία. Σε ορισμένους pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-3876418404049777312012-05-29T19:46:00.006+03:002013-12-19T02:12:38.731+02:00Γκαλίνα Ξανθοπούλου: «Εζησα έξι μήνες με τους Ζαπατίστας»
Γράφει η Έλλη Ισμαηλίδου:Η Γκαλίνα Ξανθοπούλου που δούλεψε ως εθελόντρια γιατρός για τις αυτόνομες (και «παράνομες» σύμφωνα με το μεξικανικό κράτος) κοινότητες στην Πολιτεία Τσιάπας αφηγείται:Ετοίμασε έναν σάκο μόνο με τα απαραίτητα: λίγα ρούχα, κάποια φάρμακα, τη φωτογραφική της μηχανή και ένα αντίγραφο του πτυχίου Ιατρικής που μόλις είχε λάβει από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο ΘεσσαλονίκηςpAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-49883526133918079192011-12-28T23:22:00.006+02:002013-12-19T02:12:28.225+02:00Νόαμ Τσόμσκυ: Περί αναρχισμού
Η συνέντευξη αυτή περιλαμβάνεται στο βιβλίο "RADICAL PRIORITIES" που αποτελεί συλλογή άρθρων και συνεντεύξεων του Ν. Τσόμσκυ. Η συνέντευξη του Νόαμ Τσόμσκυ πρωτοεκδόθηκε στην Αθήνα τον Γενάρη του 1988 από τις Αυτόνομες Εκδόσεις, σε μετάφραση από το αγγλικό πρωτότυπο της Λήδας Πομόνη. Ξανακυκλοφόρησε το Φθινόπωρο του 1996 από τις εκδόσεις για μια Ελευθεριακή Κουλτούρα, που είχαν και την pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-83844813019790507742011-11-20T01:16:00.008+02:002013-12-19T02:12:11.912+02:00Δύο συζητήσεις με τον αναρχο-πριμιτιβιστή John Zerzan
Το κείμενο που ακολουθεί είναι μια συζήτηση με τον «αναρχο-πριμιτιβιστή» συγγραφέα John Zerzan και έχει δημοσιευτεί στο 4ο φύλλο (Ιούνιος 2002) της μηνιαίας αναρχικής εφημερίδας ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ.Ας σημειωθεί πως το Μάιο 2002 μια ομάδα συντρόφων είχε οργανώσει την επίσκεψη στην Αθήνα (17/5), το Ηράκλειο (15/5) και τη Θεσσαλονίκη (18/5) του Zerzan. Σ’ αυτές τις τρεις πόλεις πραγματοποιήθηκαν pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-68531437476677190522011-11-17T13:04:00.013+02:002013-12-19T16:55:11.203+02:00Ιστορικότητα και επικαιρότητα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου
Η μπροσούρα "Ιστορικότητα και επικαιρότητα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου" κυκλοφόρησε το Νοέμβρη του '93, 20 χρόνια μετά την εξέγερση του Πολυτεχνείου, από την αναρχική ομάδα "Α/συνέχεια".ΙΣΤΟΡΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΞΕΓΕΡΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ Με την καρδιά μας δίπλα σε κάθε «προβοκάτορα» που προσπαθεί να ανοίξει δρόμο στον αγώνα ενάντια στη Νέα Τάξη Πραγμάτων και ζεσταίνει τις ελπίδες pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-52509363420553486402011-11-17T12:31:00.011+02:002013-12-19T13:06:24.128+02:00ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 1988: Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΜIΖΕΡIΑΣ ΚΑΙ Η ΜΙΖΕΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Το φυλλάδιο αυτό μοιράστηκε προπαραμονή και παραμονή της πορείας του πολυτεχνείου του 1988, σε 5000 αντίτυπα. Στις ομάδες που υπογράφουν αυτό το φυλλάδιο εκείνη την εποχή, κανείς δεν ήταν πάνω από 28 χρονών και ήταν μοιρασμένοι φοιτητές και εργάτες.Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΜIΖΕΡIΑΣ ΚΑΙ Η ΜΙΖΕΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣΔεκαπέντε χρόνια μετά την εξέγερση του Πολυτεχνείου η ελληνική κοινωνία παρακολουθεί σήμερα την pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-16715124139872833652011-10-13T22:01:00.015+03:002013-12-19T13:28:55.739+02:00Έμμα Γκόλντμαν: Η Αποτυχία του Χριστιανισμού
Ο Χριστιανισμός είναι η συνωμοσία της άγνοιας ενάντια στην λογική , του σκοταδιού ενάντια στο φως , της υποταγής και της σκλαβιάς ενάντια στην ανεξαρτησία και την ελευθερία , της άρνησης της δύναμης και της ομορφιάς ενάντια στην κατάφαση της χαράς και της δόξας της ζωής.
Οι παραχαράκτες και οι δηλητηριαστές των ιδεών , στην προσπάθεια τους να σκιάσουν την γραμμή μεταξύ αλήθειας και pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-60027175785964722942011-10-13T21:41:00.008+03:002015-06-24T22:02:55.567+03:00ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ’95
Όντας κυρίως προσδιορισμένη από τον τοπικό της περιορισμό, μια εμπειρία αυθόρμητη δεν έχει κατανοήσει τις ίδιες τις δυνατότητες που ενυπήρχαν στον φαινομενικά εχθρικό περιβάλλοντα κόσμο. Κι ενώ έβλεπες την άμυνά μας να καταποντίζεται και το θάρρος ορισμένων να κάμπτεται, βρεθήκαμε μερικοί που σκεφτήκαμε πως θα έπρεπε πιθανόν να συνεχίσουμε, τοποθετούμενοι στην προοπτική της επίθεσης: μεpAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-91528500631319638502011-09-17T15:45:00.015+03:002013-12-19T16:55:15.339+02:00Ο Αναρχισμός, ο Μαρξισμός και το Βοναπαρτικό Κράτος
Γράφει ο Saul Newman:1. Εισαγωγή
Φαίνεται ότι σήμερα, στις συνθήκες του ύστερου καπιταλισμού και της παγκοσμιοποίησης, το μοντέρνο κράτος γίνεται ολοένα και περισσότερο κυρίαρχο στην πολιτική, κοινωνική και οικονομική ζωή παρά λιγότερο. Αυτό μπορεί να ειδωθεί ιδιαίτερα στη σύγχρονη έγνοια για την ασφάλεια και την τρομοκρατία. Ο “πόλεμος στον τρόμο” εξυπηρετεί την τελευταία ιδεολογικήpAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-83044413747555562972011-09-17T15:23:00.006+03:002015-06-24T22:06:09.862+03:00Πράσινη αναρχία ή πρωτογονισμός
ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΡΧΙΑ Ή ΠΡΩΤΟΓΟΝΙΣΜΟΣ, είναι προφανώς η πιο ριζοσπαστική περιβαλλοντική ιδεολογία. Εκτός από ένθερμοι υποστηρικτές του αναρχισμού, δεν συγκεντρώνονται μόνο στα ανθρώπινα δικαιώματα αλλά και σε αυτά των ζώων, φυτών και γενικότερα της φύσης. Η ιδεολογική τους βάση είναι εμπνευσμένη απ'τον Ρουσώ (Rousseau) και την κοινωνία των "εξευγενισμένων πρωτόγονων", με τον άνθρωπο να μην ζειpAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-41294110100605253302011-08-07T13:19:00.013+03:002013-12-19T16:18:48.633+02:00Κάρλος Τζουλιάνι
«Βλέπω το αίμα –παντού. Κηλίδες στην άσφαλτο ανάμικτες με τα υπολείμματα από τα καμένα βλήματα των δακρυγόνων. Κηλίδες που αντανακλούν πάνω μας εναλλάσσοντας τα χρώματά μας. Είναι οι κηλίδες της μνήμης κληρονομιά για το αύριο που όλοι εμείς θα το δούμε φιλτραρισμένο μέσα από αυτό το βράδυ. Ακούω τις πυκνές ριπές –νιώθω το αίμα να τινάζεται στο διάστημα που με χωρίζει από τις ψυχές των αδελφών pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-19191388447838844672011-08-07T12:13:00.015+03:002013-12-19T16:19:05.201+02:00Γένοβα 2001
Η υπενθύμιση όσων συνέβησαν στην Γένοβα τον Ιούλιο του 2001 δεν αποτελεί κανενός είδους μνημόσυνο, αλλά μέρος μιας συνολικότερης και επίμονης προσπάθειας να μην τυλιχθεί στο πέπλο της λήθης ούτε μία «στιγμή» των κοινωνικών συγκρούσεων και εξεγέρσεων για έναν κόσμο ελεύθερο και ανεξούσιο.Η επίσημη ιστορία, όπως είναι γνωστό, δεν ανέχεται αυτές τις «στιγμές», αφού οι ειδικοί –ιδίως οι αριστεροί– pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-3996021531565311392011-06-09T23:03:00.016+03:002013-12-19T16:19:11.780+02:00O Εθνικοαπελευθερωτικός Ζαπατιστικός Στρατός (EZLN) και ο subcomandante Μάρκος
Οι Ζαπατίστας, κοινωνικά αποκλεισμένοι Ινδιάνοι, δεχόντουσαν τις φυλετικές διακρίσεις της εξουσίας του Μεξικού και του Θεσμικού Επαναστατικού Κόμματος (PRI) το οποίο κυβερνούσε για ογδόντα χρόνια το Μεξικό. Ζώντας σε άθλιες συνθήκες, στην πιο φτωχή πολιτεία του Μεξικού, βίωσαν τις συνέπειες του νεοφιλελευθερισμού και της ΝAFTA, χάνοντας τη γη τους και υπομένοντας την εξαφάνιση του πολιτισμού pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-21259398982616592602011-05-15T11:02:00.013+03:002014-02-01T12:15:58.538+02:00ΑΚΡΙΒΕΙΑ ή πώς συντηρούνται οι συνθήκες καταπίεσης κι εκμετάλλευσης
Με τον όρο ακρίβεια συνήθως γίνεται αναφορά στην άνοδο των τιμών ειδών απαραίτητων για την κάλυψη των άμεσων αναγκών των ανθρώπων. Οι διάφοροι «ειδικοί» επί των οικονομικών ζητημάτων, την μετρούν με διάφορα ποσοστά. Αλλά, η πλέον σίγουρη μέτρηση γίνεται από τους ίδιους τους ανθρώπους μέσα από την καθημερινή επαφή με τα μαγαζιά, που πουλούν είδη άμεσης ανάγκης.
Όταν τα διάφορα παπαγαλάκια της pAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2141135877002525104.post-80525448302654214262011-05-15T10:40:00.011+03:002013-12-19T16:20:12.167+02:00Πολυ-κουλτουραλισμός και Πολυ-πολιτισμικότητα
Ένα συνηθισμένο σλόγκαν που προέρχεται είτε από στημένους, είτε από αφελείς είναι και το παρακάτω: «Είναι καλό για μία κοινωνία να αποτελείται από διαφορετικές φυλές, θρησκείες ή πολιτισμούς. Δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτε».Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Έχει καμία θέση ο φόβος απέναντι σ’ αυτή την κατάσταση; Η γνώμη μας είναι πως έχει πολύ μικρή. Κι αυτός είναι ο λόγος που θα πρέπει να μας κάνειpAint_it_blAckhttp://www.blogger.com/profile/14811167858422150150noreply@blogger.com